onsdag 1 juni 2011

Lagtempo

Två stycken blir par så tre blir väl lag, eller?! Idag så stod ett lite hårdare klubbpass på schemat. Vi skulle köra bl a lagtempo. Nu blev vi bara tre man men det gjorde mer vind i nyllet vilket i sin tur ger bättre träning. Benen kändes riktigt bra och jag orkade mer än förväntat. Det känns riktigt inspirerande att träna med de lite starkare cyklisterna i klubben. Man måste ta i lite extra varje pass som nog gör det lilla extra. Vad som är riktigt roligt är att den träning jag gör ger resultat. Detta ger en extra boost inför hösten och vinterns hårda källarpass.

Jag läste ur min Garmin idag och såg att jag toppade 64,1 km/h under semin på Sättna i onsdag. Inte illa, dock så var det ju en bra medvind men i svagt svagt motlut å andra sidan.

Imorgon kl. 13:00 vid Brandstationen i Kvissle så kör några stycken ett distanspass på ca. 10-11 mil. Tempot ska vara lugnt, sa grabbarna. Osäker om jag dyker upp men häng gärna på!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Sommaren har inte ens börjat och du funderar över trainerpass till vintern?
    :)

    /Jocke

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kryper ner i källaren om det inte kommer någon värme snart :)

    SvaraRadera