måndag 30 maj 2011

Alnötrampen

Då var Alnötrampen genomförd. Det var faktiskt första gången jag kom i kontakt med loppet. Jag var på väg att cykla det ifjol men blev krasslig och avstod. I år var jag dock på arrangörssidan vilket var riktigt kul. Allt gick, i det stora hela, enligt plan och arrangemanget blev lyckat trots det lite sämre vädret. Jag är tämligen övertygad om att uppslutningen varit än bättre om vädret hade varit stabilare och varmare. Med lite finslipning på vissa detaljer och ändringar på andra ser jag att detta lopp kan återfå deltagarantalet som det en gång i tiden hade. Dock så krävs, som med allt annat, en hel del arbete och engagemang. Engagemanget finns där men frågan är om vi alla har tiden att lägga på det. Vi får se nästa år.

Ikväll ska jag sparka igång träningen igen efter några dagars vila pga. förkylning. Uppehållet passade ju bra nu när det ändå har varit annat att tänka på. Nu väntar en vecka med mycket ledighet och förhoppningsvis mycket cykling och tid med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar