söndag 12 juni 2011

Alla vägar bär till Dannes

Har en förmåga att hamna på Dannes i Matfors på distanspassen, så även idag. Eftersom jag hade en tid att passa efter lunch idag så fanns det tyvärr ingen möjlighet att följa med på klubbpasset över Slättmon. Men vad gjorde väl det när Kent och jag körde ett fint pass med sol och varma vindar 80% av tiden. Sista 20% vet jag inte vad som hände då tempen föll från 25 till 15 på bara 5 minuter. Men det kallas väl den Svenska sommaren antar jag. Vi klarade oss från regn i alla fall. Det verkar inte de som körde Slättmorundan ha gjort. Hur som helst så kan jag varmt rekommendera Dannes som har mycket goda kanelbullar och suverän mjukglass. Sedan vi var i Italien så ha referensramarna på kaffe ändrats en aning så kaffet på Dannes är väl sisådär men klart godkänt för Svenska förhållanden.
Förutom dagens pass så var gårdagens 6 stycken fyror med bra resultat välkommet. Jag tycker väl att formen är god men efter att ha läst att en viss Tom trampat tre varv runt ön i Sundsvall på otroliga tider så känner man sig verkligen som en fikacyklist, en stilfull sådan på Dannes i Matfors.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar