onsdag 22 juni 2011

Komponentbyte

Har bestämt mig för att byta växelsystem. Om en vecka så sitter det SRAM på smalhjulingen. Ville prova något nytt och valde därför detta då det fått bra kritik, är lätt, kompatibelt med Shimano och det viktigaste, är snyggt. Mer uppgraderingar är att vänta då nya hjul är på gång. Passade även på att köpa en ny sadel då jag ändå höll på. Min gamla har gjort sitt om man säger så. Den tidigare svarta Selle sadeln, som numera är grå, gör sig inte så bra både estetiskt som funktionsmässigt. Den nya sadeln blev en vit Fizik Antares som kommer att lyfta Fujin till skyarna utseendemässigt. Som ni förstår så är utseendet mycket viktigt när det gäller cykling. Cykeln får ju inte se ut hur som helst, eller?!

Här även sålt min Canyon Lux nu och den flyttar inte så långt så jag kommer att få träffa henne emellanåt. Där hon hamnar så kommer hon få betydligt mer omtanke än vad jag ägnat henne sista åren. Vem vet, jag kanske får känna på henne någon gång framöver.

1 kommentar:

  1. klart du får känna på henne! det är ju minsta problemet! haha
    och jag kan inte säga det nog mycket, är otroligt nöjd med köpet!
    XT-trampor och ett ELITE-flaskställ i silver sitter på nu. nästa inköp blir nog ett par continental x-king 2.2.

    SvaraRadera