måndag 28 juni 2010

Kustvägen


Jag har fått en favoritväg vad det gäller cykling här i området. Kustvägen mellan Galström och söderut mot Mellanfjärden, rena Rock´n roll cyklingen. Första 7 km från Galtström så är det grus men sedan blir det varierad kvalitet på asfalten. Vägarna slingrar sig hela tiden i både sidled som höjdled. Gårdagens pass till Hårte mätte totalt 94 km och det var länge sedan jag hade så kul på cykeln. Speciellt grusvägen var extra kul där vägen slingrar sig lite extra och man får en skön fartkänsla. Passet i går blev relativt lugnt men att snitta dryga 30 km/h var extra positivt med tanke på vägarnas skick. Ifjol hade jag kanske 4-5 pass som jag snittade över 30 men de var då bara ca 3-5 mil långa och då fick jag ta i ordentligt. Nu så ligger jag på 30+ på nästan alla mina ensama pass och jag cyklar betydligt lugnare så träningen verkar ge resultat. Dock är det ett gigantiskt steg upp till de i klubben som verkligen kan cykla.
Jag går nu in i vecka 2 på ledigheten och nu börjar jag verkligen känna att jag är ledig. 5 veckor till ska jag stå ut med ledigheten, får se om jag lyckas med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar