söndag 15 maj 2011

Jag är kluven


Samtidigt som jag imponeras av Contadors körning uppför Etna kan man inte låta bli att tänka på "Clenbuterolaffären". Ska man bli exalterad av dagens lektion eller ska man vara lite avvaktande. Hur som helst skulle det vara tråkigt för hela Girot, ja hela cykelsporten, om han nu vinner Girot och senare under juni blir fälld. Nu är inte jag så insatt i affären men man kan ju bara hoppas att han inte vinner eller om han vinner blir friad.
Synd att "Gotland" inte hade en av sina bättre dagar idag men skam den som ger sig Thomas, Forza!!

Skamligt nog så gav jag upp efter dryga två timmar idag på distansen. Körde ut efter lunch idag med målet att köra 3-4 timmar. Jag hankade mig bort till Matfors runt Marmen och tillbaka i ihållande regn. Inte så roligt men dyblöt och iskall gör ingen glad. Rädd för att dra på mig en redig förkylning så rundade jag av med "bara" dryga två timmar. Bättre än inget men veckan har ändå varit bra med tre kvalitétspass.

God kväll!

4 kommentarer:

  1. Kanske skrämde jag dig med min berättelse från igår... 2 timmar är bättre än inga, eller hur?
    Bra, hur som helst.
    /Roger

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på dig när det var som värst. "Det kunde ju snöa :)" Hade vi varit i Italien hade detta aldrig hänt!!

    SvaraRadera
  3. Om du hängt med på morgonen så hade du som jag cyklat färdigt innan det började regna :)
    /Jocke J

    SvaraRadera
  4. Med facit i hand så... :)

    SvaraRadera