torsdag 2 juni 2011

Njurundaklungan

Foto: Jimmy P

Nu börjar Njurundaklungan vakna till liv denna säsong. Stommen är lite av solskenscyklister, mycket duktiga men cyklar helst inte i regn, kyla eller tidigt på morgonen,men nu så när tempen börjar närma sig 20-graders sträcket kommer det ut ur idet.
Tänkte egentligen vila idag men Roger och Peter hade tidigarelagt kvällspasset till ett lugnt distans vid kl. 13 som passade mig bra. Nu gick det väl inte så lugnt för jag kände mig lite stressad att komma hem i utlovad tid men det blev ett lagom tempo. Vi hann även med en kopp på Dannes i Matfors. Annars ser jag fram mot fikaturerna till Mellanfjärden i sommar som vi brukar göra några gånger per år. Sist vi körde var vi åtta stycken om jag inte minns helt fel. I år hoppas vi på några till. Det är en grymt rolig tur med mycket varierad cykling och fina vyer.

Roger brukar lägga upp några spontanturer på cykelklubben.se om någon är intresserad. I övrigt kör de från Brandstationen i Kvissle kl. 18 på torsdagar. Det passet ligger även uppe på Sundsvallscyklisternas hemsida också.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar