söndag 22 maj 2011

Kort kort

Äntligen premiär för kort kort denna säsong hemma i Sverige. Då menar jag kortbyxor och kortärmat och inget annat. Det andra skulle inte kläda mig vad jag vet. I år har jag varit mer försiktig med att ta av mig för tidigt. Oftast så råkar jag ut för en förkylning som jag inbillar mig beror på för tunnt klädd. Hur som helst så i Kävsta åkte knä- och armvärmarna av och den underbara känslan infann sig snabbt.
Dagens pass blev, som de flesta, mycket trevligt men blåsigt. Vi var fem som rullade iväg från Vängåvan och ytterligare två anslöt i Skönsberg för att i Bergeforsen rulla en annan sträckning. Idag dök ytterligare en ny cykelbekantskap upp, Micke. Jag hoppas och tror att han fick mersmak för detta och dyker upp fler gånger. I alla fall var det bra jobbat med, om du ursäktar mig, den gamla "härken". Jag hade vikt ner mig på en gång om vi bytt hoj :)

Nu avnjuter jag Girots 15:nde etapp till Val di Fassa, endast 230 km med nästan bara berg. Mina 130 km idag verkar otroligt futtiga men jag känner mig rätt nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar