fredag 20 maj 2011

Nu startar Girot på allvar

Äntligen så drar Girot igång på allvar. Nu väntar tre riktigt tunga dagar för cyklisterna med bergsmålgång men tre underbara dagar för oss cykelnördar som följer spektaklet. Jag har dock inga höga förhoppningar på "Gotland" men kan han var med och visa upp sig på någon av dessa tre etapperna i slutet så är alltid det glädjande. Efter att sett Contador på Etna så vet jag inte vem som ska utmana honom. Jag viker en extra tumme för Nibali som kanske kan sätta käppar i hjulet för Contadors framfart. Det skulle vara riktigt kul om en Italienare stod högst upp på podiet i Milano den 29 maj.

Igår hängde jag med Njurundaklungan på kvällen. Vi var tre stycken som körde ut mot Löran och runt Björköfjärden. Tempot var mer distansfart än tempo men vi snittade ändå knappa 32. Passade på att dra mycket och köra några ryck i backarna för varierad träning. Sällskapet var mycket trevligt och vädret vad underbart. Det kommer att bli ett riktigt trevligt gäng i Njurunda denna sommar. Häng med du med!!

2 kommentarer:

  1. Självklart skall jag komma ut och vara med någon/-ra gånger, skall bara avsluta kvalificeringsloppen först.
    /Roger

    SvaraRadera
  2. Lycka till med det. Håller mig till humana 10-15 mil :)

    SvaraRadera