lördag 7 maj 2011

Slättmorundan

Vilken kanonrunda det blev idag runt Slättmon. Lagom tempo, dryga 32 km/h i snitt på knappa 120 km, och trevligt sällskap gjorde detta pass till en av de bästa detta år i Sundsvall. Som grädde på moset så öppnade Café Pomodoro enbart för oss och serverade goda mackor med kaffe. Molto Bene!!
Dock så blev Skönviksbacken övermäktig idag och krampen smög sig på så sakteliga.
Jag är lite imponerad över mig själv ändå att jag klivit upp ett steg till i år trots nästan fyra månaders träningsuppehåll i höstas pga. förkylning. Det verkar som Toms recept på träning gjort susen. I så fall, tack!!

Sedan på begäran så publicerar jag korten (Foto: Jörgen S) på en trevlig Italiensk cykelpensionär som några grabbar stötte på i Cottanellostigningen på lägret. Observera klädseln! Klockan är ca. 11 på dagen och temperaturen är garanterat över +20 grader. Det är som sagt viktigt att svettas in sommaren :)

Trevlig fortsättning på helgen!


2 kommentarer:

  1. Bra kört idag Jocke, du går från klarhet till klarhet.

    Imponerande cyklist du har på bild...Sicken cool kille. :)
    /Roger

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Kan man träna på så här i några år till kanske man kommer i närheten av er :)
    Det gick bra igår och det kanske hade gått lite bättre på slutet om jag hade druckit bättre under passet och sluppit krampen som jag började känna av i Lögdö.
    Jag missade tyvärr Italienaren, det hade varit kul att träffa honom.

    SvaraRadera