måndag 2 maj 2011

Klämde in ett pass med skohorn

Det såg inte ut att finnas en chans till ett träningspass idag men med lite fantasi och jäklaranamma verkar allt gå. Medans ungarna käkade middag gjordes säsongpremiär på Gruvberget. Hade inga större förhoppningar på något bra pass eftersom jag inte ätit på drygt 6 timmar och benen stumnade när jag gick uppför källartrappen men försöka måste man göra. Dock så blev andra vändan i lätt snöfall uppför tangerat rekord. Se där, inte illa!! Tredje vändan var bedrövlig så jag avrundade med en tjuga runt sjöarna istället. Sista kilometrarna så jäklades bakväxeln och när jag kom hem för att justera den så ramlade bakhjulet av. Snabbkopplingen hade visst lossat vilket är andra gången på dessa Mavic. Lite oroande eller bara dåligt fastsatt av mig. Det var trots allt första passet på MTB:n för denna säsong.
Ute faller nu snö och vad jag tycker om det behöver jag inte skriva men tankarna far iväg till en betydligt varmare plats.

Buonasera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar