onsdag 18 maj 2011

Jag måste ha gjort något rätt

Iskall väntade jag ut skitvädret och fick ett ruskigt fint pass på kvällskvisten. Rädslan för att skita ner den nyservade smalhjulingen gjorde att valet föll på MTB:n. Tanken för kvällen var att köra en längre tröskel. Nu blev det 60 minuters tröskel med 0 minuters upp- och nervärmning. Fick ett bra flyt på cyklingen redan från första metrarna så jag malde på hemifrån, runt Rotvik och sedan ut till Essvik. Benen kändes riktigt skapliga och jag körde i ett bra och kontrollerat tempo. Det riktigt glädjande var att på de 30,5 kilometrarna så snittade jag 30,3 km/h!! För mig som en dödlig motionär betyder det att jag sprängt en, för mig, magisk gräns. Körde ett liknade pass förra året men då längre in i sommaren på bara 18 km. Då låg jag på runt 27-27,5 km/h med samma vindförhållanden men dock mycket varmare. Detta betyder att jag måste gjort någonting rätt. Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar