torsdag 6 september 2012

Ny cykel, ny glädje


Konst på kontoret
Visst är det speciellt att få klättra upp på en ny cykel. Denna säsong har jag fått gjort det två gånger också. Min Merida börjar göra sitt nu och det blev jag varse om på Tolvtjärnsloppet för några helger sedan. Den fungerar dock fortfarande bra som vinter- och pendlingshoj. Vad har jag inhandlat? En 29er i aluminium från Canyon. Det går liksom inte att blunda för Canyons cyklar. Har ägt en tidigare med gott resultat. Prisvärda, lätta med bra utrustning.
Har inte hunnit testa så mycket. En kortare sväng i tisdag kväll samt till jobbet idag men den sitter fint på väg och stig. Stabil och lättrullad. I helgen blir det väl en längre tur på betydligt sämre vägar och stigar.

Och en sak till! Jag har börjat löpträna så jag har hittat några nya muskler i benen.

Ciao!
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar