onsdag 11 augusti 2010

System check-Cykelvasan


Tummen upp!
Foto: Jimmy Persson

Den lätta förkylningen till trots gav vi, jag och Jimmy, oss ut på en 2 h 40 min lugnt pass ner i Hälsingland och Vallenbodarna igår kväll för att checka kroppen inför CV. Medelpulsen på passet var beskedliga 119 slag (64%) och det kändes bra. Några tempoökningar gjordes och de kändes också bra. Dock så känner jag mig sisådär idag och jag får nog hoppas och tro att det inte blir värre så jag kan köra. Trevlig sällskap och fina stigar/vägar gjorde detta pass extra roligt. Hoppas på många fler framöver.


GPS:n var mycket användbar denna afton.
Foto: Jimmy Persson

Jag kan iaf rekommendera att besöka Vallenbodarna med MTB:n och köra Viltstigen vilket är en mycket fin och snabb stig med en del svårare partier. Vallenbodarna ligger rakt västerut från Årsskogen och vi körde dit genom skogen från Maj Skansen.
På hemvägen rann tiden iväg så vi åkte vägen ner till E4:an så vi kom fram vid infarten mot Tjärnviks trä och följde den nybrutna grusvägen vid sidan av E4:an. Dock vid Armsjön fick vi bära cyklarna en aning men annars var det en riktigt bra runda.


Bära/släpa cykel.
Foto: Jimmy Persson

Ska försöka mig på några kortare intervaller ikväll för att köra ur kroppen ordentligt. Bära eller brista, frisk eller sjuk. Det är väl bättre att bli krasslig hemma innan CV än att bli det under loppet för då kör man utan att tänka, det gör jag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar