måndag 2 augusti 2010

Återstart


Då var det bara att bita i det sura äpplet och börja jobba igen. 6 veckor går snabbt, mycket snabbt. Det har varit 6 riktigt bra veckor med mycket familjetid och cykling. Sista 9 dagarna åkte vi iväg på en liten tripp till Gotland via Södertälje och Tom Tits. Att jag undgått att besöka Gotland tidigare är för mig en gåta och jag blev helfräls direkt. Det är bara så ibland att man får en känsla dit man kommer och känslan var bra vid landstigningen och den blev inte sämre utan växte under tiden. Gotland har en otrolig natur, allt från lummiga lövskogar till karga månlandskap och däremellan en natur som vi är van vid hemma. Som grädde på moset så besökte vi Fårö i onsdags och jag har nog hittat en av Sveriges vackraste platser, Langhammar. Langhammar ligger på Fårös nord västra del och består av ett månliknande landskap där asfaltsvägen slingrar sig fram i det öppna landskapet. Vid den stenbeklädda stranden står ståtliga raukar som liknar förstenade troll. Fårö är definitivt en plats att besöka och den ska ses från cykelsadeln för bästa känsla. En vecka är dock för lite för att hinna med allt man vill på Gotland och vi kommer säkerligen att komma tillbaka inom kort.


Jag har tyvärr bara hunnit med 3 pass på ön plus ett på hotellet i Södertälje. Passen har alla varit tidiga morgonpass på ca 1,5 h. Ön är inte platt som jag trodde utan svagt kuperad vilket inbjuder till rolig cykling på stora kakan hela tiden. Jag har kört i ett ganska moderat tempo men ändå snittat mellan 33-34 km/h på 55-60 km. Här är det inga problem att köra en 120-150 km i över 33 knyck. Utbudet av vägar att cykla på är, jämfört med Sundsvall, gigantiskt. Man kan nog tillbringa en månad i Visby och ändå cykla på någon ny väg vid varje pass.
Nu väntar 2 veckors jobb innan en till pappaledighet tar vid. Denna gång bara en vecka och med lite telefonjour på jobbet. Jag ska försöka komma igång med lite renovering hemma som kommer att ta resten av året att slutföra.

2 kommentarer:

  1. Hejk Jocke ja det låter som din semester har varit kanon,så knaman få se dig på höstrusket månne?
    mvh
    Petri

    SvaraRadera
  2. Det bestämmer jag mig för kvällen innan

    SvaraRadera