tisdag 17 augusti 2010

Renovering

Så fort jag kom hem från Mora så började jag renoveringen i källaren, okey på söndag morgon. Mycket jobb blir det kommande veckorna men resultatet kommer att bli super.
Vi ska eventuellt göra något åt uppvärmningen i kåken också som idag är direktverkande el, billigt-NOT! Braskamin samt en sunkig luftvärmepump har vi till förfogande för att kapa lite av räkningen men det räcker inte. Vi ska ta in offerter på lite olika variander. Bl a ska vi kolla på konvertering till vattenburet och bergvärme. Dyrt som fn kommer det att bli men nödvändigt känns det som mtp att elpriset inte lär krypa neråt.
Träningen de närmsta veckorna kommer att bli sparsamma. Ska iaf försöka mig på ca 3-4 ggr/veckan ändå men då blir det kortare och intensiva pass. Jag fick mersmak av att tävla efter CV och funderar på att köra DM på söndag men det kommer att bli en stressig helg och jag vet inte om jag kommer att hinna. I söndags så bytte jag ut Racing Ralpharna mot Rocket Ron så nu ska det skogscyklas. Lite modifiering blir det på Luxen också, varför nöja sog med det man har :)

P.S. Tack och lov för skruv när man snickrar. Hade det varit spik hade jag inte haft vänstertummen kvar D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar