måndag 23 augusti 2010

Formen är...

...en färskvara. Det kan jag härmed bekräfta och mitt "bäst före datum" är passerat med ca 6 veckor, and still counting. Formen jag hade i början på juli var så jäkla bra och härlig men kort, ca en vecka. Kände redan efter hemkomsten från Gotland i slutet av juli att det inte funkade riktigt bra och måndagen innan CV hade jag halsont och kände mig lite microrisig. Tyvärr har det inte blivit bättre men jag är så pass pigg att jag kan träna.
I lördags eftermiddag körde jag och Leif ett ca 2 h lugnare MTB-pass runt om i skogarna. Benen kändes tunga och jag måste citera en vän för att förklara hur min form kändes med orden "en lungsjuk dinosaurie". Hoppade därför DM:et på Södra och hjälpte till på NOK:s tävling hemma i byn. Jag ska plåga mig igenom några fyraminutare ikväll för att se om det är så illa som jag befarar.
Jag kan iaf konstatera att renoveringsformen är på topp. Bygget går framåt och nästan all snickring är klar och målningen har påbörjats. Man det är väl så att man blir bra på det man gör. Renovering vecka 33= 45 h, träning vecka 33= 4,5 h (inga intervaller).

2 kommentarer:

  1. Men om du spikar källare i intervaller så kan du vända på steken och cykla i 45 timmar istället.
    Du får ta med mig ute i skogen ner mot Njurundra trakten på något pass framöver så man finner några stigar utan att det ständigt går uppåt eller neråt. Skall man cykla på södra jämt så kommer man få såna jävla benmuskler att bakhjulet släpper på landsvägscykeln i accelerationen ;-)

    SvaraRadera
  2. Säg bara till så ska jag guida dig på några fina stigar. Träna på södra är kanon i komination med lite slätåkning. Säg till mig när du får bakhjulet att släppa på torr asfalt ;) Då är det dax för mig att träna mera :)

    SvaraRadera