torsdag 26 augusti 2010

Comeback-Gruvberget

Jag har nu förstått vad jag saknat i träningen detta år som jag gjorde så mycket ifjol. Backintervallerna på Gruvberget. I år har jag varit klen i backarna och det kan väl bara vara att jag kört endast 3 gånger på Gruvberget jämnfört med förra året då jag körde ca 1 ggr/veckan. Nu ska det bli ändring på detta och igår kväll körde jag 4 ggr och det var nog ett av de nyttigast passen i år med kräkkänning, suddig blick och andnöd på sista intervallen. Efteråt kändes det riktigt bra och denna vecka har jag, förutom gårdagspasset, också avverkat ett slätintervallpass 4 x 4 min. Ska klämma till med ett intervallpass till på fredag samt ett distans i helgen så kan man summera denna vecka med gott samvete trots så himla mycket jobb hemma med renoveringen.
Länge leve backintervaller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar