lördag 7 augusti 2010

MTB-glädjen är tillbaka

Glädjen med MTB-cykling är tillbaka, äntligen! Har letat länge efter motivation att köra tjockhjuling med några enstaka pass under sommaren men den har tyvärr inte infunnit sig, förrän idag. Kände att det var läge att nöta med Luxen inför nästa helg så man inte skämmer ut sig allt för mycket. Mycket att göra hemma = ont om tid för träning = intervaller. Körde 5 st 4 minutare på Njurunda Runt spåret och fy fasen vad kul det var. Längtar redan till nästa pass som troligvis blir ett lugnare längre pass med lite teknikträning.

Luxen gick som vanligt bra så nu ska jag bara fundera ut vilka däck jag ska köra med på CV. Racing Ralph 2,25:or eller Rocket Ron 2,1:or. Vädret blir väl avgörande men Ralpharna funkade suveränt förra året.
Det verkar dock som jag blir själv ner till Mora eftersom mina träningskompisar inte ska köra och min chaufför inte kunde vara ledig på fredag. Det ska väl funka men om någon vill ha sällskap så hör gärna av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar