söndag 6 september 2009

Vart är alla cyklister?

Körde ett A1 morgonpass hemifrån ut till Birsta och hem igen via Timmervägen, 65 km. Normalt så brukar jag vid den tiden möta ganska många cyklister men idag såg jag inte en enda. Att det är flest cyklister på vårkanten inför VR råder inget tvivel om men ändå. Dagens väder går väl inte att klaga på? Hur som helst så blev det ett skönt pass i beskedligt tempo.
Nu börjar även skidsäsongen knacka på dörren. Ikväll är det styrelsemöte och imorgon ledarträff inför ungdomsträningen. Nu har jag bestämt att för egen del blir det inte så mycket skidor i vinter. Några klassiska pass i Ovansjö lär det bli men övrig skidåkning blir skejt. Allt för att komma så förberedd som möjligt till nästa cykelsäsong. Det blir även mycket vintercykling på helger. Sedan blir det väl till att harva intervaller på trainern i källaren samt "pumpa" muskler på gymmet.

2 kommentarer:

  1. Hej jocke kanske är skidor med MTB på vintern en bra grund för vårens och sommarens cykelturer?
    eller vad tror du om spinning pass?
    synd jag inte kunde hänga på idag men feber hosta ont i halsen det sätter stopp för det mesta.
    kul att du kom iväg och att det gick bra antar du var ensam?
    mvh
    Petri

    SvaraRadera
  2. En kombination av styrketräning, trainer, vintercykling och skejt tror jag gör susen. Jag körde ensam! Det verkade inte vara någon som var intresserad av samlingen igår så jag åt frukost med familjen istället innan jag drog iväg.

    SvaraRadera