fredag 11 september 2009

Rekognosering

11 september. Det går nästan en kall kår genom kroppen denna dag bara av att titta på datumet. Det är mycket elände som hänt denna dag på 2000-talet. Inte bara attentatet på WTC utan Anna Lindh dör och två militärhelikoptrar kolliderar 2007 i södra Småland (de flög över mig i Ronneby bara en timme innan kollisionen).Tråkigt!
En av de många fördelar med mitt arbete är att jag kan jobba hemifrån vissa dagar och idag var en sådan dag. Perfekt med tanke på att jag är gräsänkling med mina barn. Började jobba 06:00, skjutsade barnen till skolan, akutjobb ner till Jättendal som jag var hemma från vid lunch. Ner i källaren och svidade om för ett 4x4 A3 med smalhjulingen. Intag av lunch samt fixa matsäck till mig och ungarna. Hämtning på skolan och vidare ut till Ovansjö. Två timmars skogspromenad med fika för att reka till nästa års Njurunda Runt på skidor. Tävlingen som blivit en succé sedan vi gjorde om den till seedningsgrundande 2008. Tanken är att få till så att varvningen blir nere vid målet i Ovansjö och att publiken får en liten glimt över åkarna. Det blir ett tufft arbete men som vanligt är man optimistisk. Imorgon blir det arbete hemma och vila från träningen. På kväller blir ordningen återställd då frugan kommer tillbaka. På söndagen är det ett långpass inbokat i skogarna runt Västanå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar