söndag 20 september 2009

Haffad!

Foto: Roger B
Hur många gånger detta år har jag kört mot rött med cykel? Många gånger har det blivit men då givetvis med kontroll på situationen men idag vid bron över Timmervägen i Granlo så kom gestap...förlåt, polisen på en mc och hade åsikter vad vi, fyra stycken vad jag anser oskyldiga cyklister, precis hade gjort. Okey man ska inte köra mot rött men det hade blivit rött för 10 sekunder sedan och vi såg de sista bilarna över bron så vá fasen. Min vanliga procedur innan jag bryter mot lagen är att Nr 1. Kontrollera så att det jag gör är trafiksäkert, check! Nr 2. Kontrollera så att inte polisen ser mig, check! Men nu var det så att jag vände mig om och såg en polismotorcykel men på en söndag tänkte jag, näe kan inte stämma så vi trampade vidare. Suck! Det hade varit ballare om vi hade åkt fast för fortkörning!Ett tips till ledningen på polisen! Låt de patrullerande poliserna gå en charmkurs, det skadar inte att vara lite trevlig. Idag kändes det som man hade åkt dit för hustrumisshandel eller något sån´t. Nu blev det tack och lov inga böter för han orkade väl inte skriva fyra "lappar".
Hur som helst så blev det ett bra pass så här efter förkylningen. Mätaren stannade på 82 km och benen kändes pigga efteråt. Imorgon återupptar jag "gymmandet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar