söndag 30 maj 2010

Ingen cykling på Alnön idag

Har känt mig lite tjock i halsen sedan hemkomsten från Stockholm i veckan och passet i fredags bekräftade att det var något fel. Hade förhoppningar så sent som igår kväll att köra Alnötrampen och gjorde ett tappert försök att medicinera mig ur "krisen". Medicin och medicin, ett glas rödvin till maten har väl aldrig skadat. T o m storpojkarna tar ett glas på kvällen mellan etapperna i bl a Girot. Nu är det väl så att rödvin har en biverkning som står i propotion till mängden. Jag måste ha överdocerat för jag kände en viss biverkning på morgonkvisten.
Som sagt så avstod jag dagens lopp och körde ett mycket lugnt pass i min ensamhet, "ensam är stark". Det blev tyvärr bara drygt två timmar pga ett regnoväder som gjorde mig kall så in i h-vete och jag vek ner mig och cyklade hem.
Benen kändes tunga och halsen inte så bra så det var ett klokt beslut att skippa AT. Formen är dock hyfsat bra men det jag upptäkt med cyklingen är att i pricip köra dagligen. Förra veckan blev jag starkare för varje dag jag tränade. Idag berodde nog de tunga benen inte bara på lite halsont och lite cyklande de sista dagarna utan också "medicinen". Jag måste nog fila lite på doceringen tills nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar