torsdag 20 maj 2010

Don´t mension the war...


Men det var precis det jag gjorde igår med en tysk i närheten. (Jag hoppas att han inte hörde) Jag var och besökte en kund inom samma koncern (tysk) som jag jobbar i och fick en förfrågan om att åka till Tyskland för att övervaka två installationer samt att driftta dessa. Då kläckte jag ur mig i stilen, "-De borde klara att driftta två satellitsiter om de lyckades att starta 2:a världskriget", typ! Inte visste jag att det var en tysk i närheten som förstod lite svenska men det bjuder jag på.
Nu blir det troligtvis en resa till sydöstra Tyskland om ett par veckor. Det ska blir riktigt roligt och intressant och jag måste nog damma av min tyska lite. Det är inga problem att ta sig fram med engelskan men det blir ett gyllene tillfälle att utveckla min taskiga tyska.
Igår kväll hade jag nog iaf årets formtopp. Benen kändes till en början tunga efter mycket träning sista fem dagarna men efter 15 km så vände allt och den var en av de bästa passen på cykeln. Diamantben skulle jag vilja kalla det. 70 km blev det tillsammans med Lars, Peter och Roger i en fantaskisk kväll med sol, ingen vind och ljumt i luften. Idag blir det vila och troligtvis gräsklippning, suck!
Auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar