fredag 14 maj 2010

Premiär för Gruvberget


Har äntligen gjort säsongspremiär på Gruvberget. Har kört några backintervaller tidigare i vår men här har det inte funkat pga all snö som legat på vägen.
Backen gör skillnad vill jag lova. Det märktes på de få tävlingar jag körde ifjol att när det brantade på så tog jag många placeringar. Dock så måste jag träna på mer teknisk körning och framför allt teknisk utförskörning där jag är skitkass, bedrövling, värdelös och feg.
Sedan jag började att köra här i juni förra året har jag märkt en enorm förbättring på tiden. Jag kapade 1 min och 45 sekunder från första intervallen i juni jämnfört med den bästa som jag körde i augusti. Igår var vägen mjuk och blöt men det gick hyfsat bra och jag körde 4 ggr (en nerifrån och tre sista km). Jag var drygt 30 sekunder efter men det var ju första gången så det går lätta att kapa när vägen torkar upp och jag har några intervaller i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar