måndag 8 mars 2010

Vasaloppet

Det var en plåga att sitta framför TV:n för att följa Vasaloppet. Fina spår, lämplig temperatur, sol och rekorddeltagande gjorde utsändningen till rena propagandafilmen. Jag hade bestämt mig redan för ett år sedan att jag inte skulle åka men det är klart att man ångrar sig lite.
Det blev iaf ett spännande och intressant lopp med en Sollefteåbo som slutsegrare, en värdig sådan. Höll en tumme för den alltid ödmjuke cyklande Tynell men när det visade sig att Brinken var med in i slutet så kändes det som att han hade genom åren "tjänat" ihop till denna seger.
Nu är det bara att se framåt mot nästa Vasa och kanske med mig på skidorna i Berga by Jag fyller ju 40 nästa år så det kan bli en anledning att delta. På Cykelvasan som går i augusti kommer jag iofs att sitta på sadeln i Berga by igen, en riktigt rolig cykeltävling som verkligen rekommenderas.

Efter gårdagens TV-tittande stack jag ut på ett 2,5 h långt pass med Kenth. Det var första passet efter förkylningen och det kändes hyfsat men de sista två km så stelnade benen totalt och det var reflexer som gjorde att jag tog mig hem.
Denna vecka bjuder på lugn träning för att komma igång ordentligt och förhoppningsvis kan jag börja med lite intervaller nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar