onsdag 10 mars 2010

Träning ett år framåt

Blev så jäkla sugen att åka Vasan nästa år så jag är millimetrar från att anmäla mig men först måste jag ha en plan, som Sickan brukar säga, och det har jag.
Fr o m nu t o m sista september så är det cykel som gäller. Tanken är att träna ca 3/4 cykling och 1/4 skidor. Vissa intervaller, distanspass och triatlonpass lägger jag på rullskidorna och resten cykling med ca 50-50 mellan MTB och landsväg.
Till hösten så vänder jag på steken och kör 3/4 skidor och 1/4 cykel etc.
De gånger jag transporterat mig mellan Sälen och Mora på skidor har det varit i ett dåligt tränat tillstånd. Jag vill nu försöka prestera ett bra resultat, i mina mått mätt, och efteråt känna mig nöjd med det också.
Några stora mål närmsta året är:
- Cykelvasan (gick bra ifjol men ska försöka kapa 10-15 min till)
- Finnmarken (gick mindre bra ifjol pga en vurpa efter ca 40 km och i år ska jag försöka kapa ca 30-40 min)
- Vasaloppet (vet inte vad som är rimligt men om jag får träna ordentligt i vinter och inte jobba så mycket med skidklubben så ska jag iaf försöka med SUB 6 timmar)

Övriga tävlingar jag tänke försöka hinna med är:
- Lida Loop (aldrig kört)
- Mörksuggan (aldrig kört)
- Höstrusket (sjuk i höstas)
- Medelpad Classic Ski (kört en gång tidigare)
- Södra Berget Runt (aldrig kört)
+ några andra tävlingar när andan faller på.
Då är det bara att gasa då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar