söndag 28 mars 2010

Nära mental härdsmälta men ett imponerande 5-milsbrons

Det höll på att bli en total mental härdsmälta på dagens distanspass. Jag hade bestämt mig för att börja vänja mig med smalhjulingen på längre pass än vinterns 50-70 min långa intervallpass. Tråkigt när det var totalt omöjligt att bedriva racercykling utomhus och eftersom jag bestämt mig var det bara att gränsla den inomhus på trainern. Riggade upp den framför TV:n med första timmen bancykling från Köpenhamn, gick bra. Andra timmen blev det fjolårets Paris-Roubaix, gick hyfsat. Tredje timmen erbjöd SVT mixstafett skidskytte från Ryssland, plågsamt. Plågsamt tråkigt att sitta stilla så länge och jävligt ont där bak sista 30 min. Kul i sammanhangen att "vi" skördade brons trots en dålig start. Hur som helst så blev det ett riktigt bra distanspass till slut och jag ser fram mot utepremiär under påsken.
Dagens stora glädjeämne var att Andreas Svanebos fina form håller i sig med att efter fredagens stafettsilver följa upp med en individuell bronspeng på en tung 5-mil. Starkt jobbat och stort GRATTIS!!
Veckan som kommer blir det en liten norrlandsturné till bl a Vilhelmina, Skellefteå, Umea m fl. Hotellen har gym så det blir nog besök där både måndag och tisdag kväll och på onsdag är jag hemma igen så då blir det tillbaka till källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar