torsdag 25 mars 2010

Det finns många knepiga människor

Det fick vi erfara igår kväll på skateträningen med ungdomarna. Jag står och undervisar 2:ans växel när det kommer en "gubbe" med tre taxar och går i spåret. Lite vänligt uppmanar jag honom att undvika att gå i vårt elljusspår som vi lägger ner mycket energi på att fixa. Oväntat så hugger gubben som en cobra och talar om för mig att han går där han vill eftersom han betalar kommunalskatt. Sedan utbytte vi lite mer högljudda ord innan jag sa att "-du är en så´n du" och vände honom ryggen för att inte totalt explodera. Han fortsätter att gå vidare men nu med en fot i varje skidspår vilket triggar mig till att berömma honom för att han på ett bra sätt fortsätter än mer effektivt att förstöra spåren. Du utbrister han att "-sköt du dina ungar så sköter jag mig!". Vad ska man säga? Han gick bara och väntade på att bli kritiserad och hade säkert hela sitt försvarstal inprogrammerat som bara väntade på att bli aktiverat av en sådan "polis" som mig. Tråkigt när folk inte kan respektera andra.
Det som irriterar mig mest här i världen är människor som ljuger och inte respekterar andra. De är inte värda mycket i mina ögon.
Ikväll ska jag avreagera mig på trainern, ordentligt! Får se om jag eventuellt cyklar till jobbet imorgon.

2 kommentarer:

  1. Det är sådana gånger man tar fart och lär farbrorn ett och annat om rörelseenergi...

    SvaraRadera
  2. Hade han kommit 30 min tidigare hade jag haft en 300 kg skoter mellan benen

    SvaraRadera