söndag 2 januari 2011

Första veckan med nya träningsupplägget

Så var första veckan avklarad med nya träningsupplägget. Det har inte blivit någon överdriven träning men jag har mjukstartat med 3 st. intervallpass (4 x 4 min) samt ett >2 h distanspass. Tanken är att utöver detta klämma in med minst ett gympass och i bästa fall två men det får bli till veckan det. Dagens distanspass blev tyvärr inte så långt men jag kompenserade med att lägga in 30 min "sweet spot" mitt i allt och ja, benen var så där lagom krispiga när jag kom hem.

I eftermiddag fick jag besök av min cykelkompis från New Jersey och hans son. Kul att träffas igen och jag ser redan fram mot de flertalet trevliga pass vi kommer att göra till sommaren. Åter igen påtalade han att jag skulle gilla alla roliga crits som de brukar köra i NY i april. Tänk att få tävla i Central Park! Det känns väldigt lockande att någon gång få möjlighet att göra detta men först måste jag bli bättre, much better! Man vill ju inte skämma ut Sverige heller :)
Imorgon blir det till att återgå till vardagen men bara för tre dagar sedan väntar ytterligare fyra dagars ledighet. Om det vill sig bra så får jag min nya bil denna vecka också, håller tummarna!
Good bye!

2 kommentarer:

  1. Det var fasligt vad det välsmort det verkar gå i träningssvängen. Själv har jag precis intalat mig att sätta igång.

    En resa till NY kan väl om inte annat falla under mottot, vinner jag inte så kan jag lika gärna gå in för att vara sämst. Upplevelsen kan ju vara värd mera :-)

    SvaraRadera
  2. Sämst eller som min vän i NY säger DFL (dead fucking last)
    Att ha ett schema att träna efter är mycket smidigt och när jag nu fått hjälp med upplägget så är jag fast besluten att följa det slaviskt :)

    SvaraRadera