lördag 15 januari 2011

Något har hänt med mig


Ett sommarminne från ett av våra trevliga och lugna fikapass ner till Mellanfjärden

Jag är född med skidor på fötterna och har alltid älskat vintern...tills nu. Vintern känns betungande och så dåligt tajmat i mitt liv. Jag vill cykla på silkeslen asfalt med kort/kort och ljumma sommarvindar som smeker mina solbrända cykelben.
Är det inte -20 så snöar det ut av bara fn. Har en längtan till varmare väder och för första gången ser jag fram mot premiären för gräsklippningen. Jag ska aldrig klaga på gräsklippning, någonsin!!
Dagens distans blev flyttat inomhus för inte vill jag riskera förfrusna tår och problem med halsen. Två timmar stod jag ut på trainern innan jag till slut vek ner mig, inte bra. Hoppas på tre timmar på nästa distanspass inomhus.
Nu ska jag ladda för morgondagens snöskottning för det ska ju komma en del, säger dom som vet.
Varma sommarhälsningar från Njurunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar