torsdag 9 december 2010

Ska försöka tänka till för en gångs skull

Träningen för mig har alltid varit oplanerad och spontan. Ibland har jag under passet ändrat mig från ett intervallpass till långpass och vice versa. Nu ska det dock bli ändring på detta och jag ska ta lite hjälp med hur jag ska träna samt att jag SKA följa detta också. Man är ju inte direkt översköljd med oceaner av tid utan måste klämma in träningen på de få lediga stunder man har.
Schemalagd träning för en simpel motionär tänker de flesta men jag strävar alltid på att bli bättre i allt man gör och varför ska träningen vara ett undantag. Jag kommer aldrig att bli någon elitmotionär men jag är nyfiken på hur pass bra jag kan bli med mina förutsättningar. Det är ju möjligheten till förbättring som sporrar en till att ge det lilla extra på träningen. Så nu ska jag lägga lite tanke och extra energi på detta under vintern och våren för att se om jag kan kliva upp ett snäpp och trampa liiite fortare.
Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar