onsdag 15 december 2010

Harmoniskt arbete

Jag trodde att denna vecka på resande fot skulle generera än mer stress inför julen men ack så fel man kan ha. Naturen och människorna här gör att man varvar ner och känner en harmoni trots mycket att göra och långa arbetsdagar. Det var precis det här jag behövde och det verkar även bli en till resa hit i början på januari, hoppas på det i alla fall.
Idag var det en glädjens dag då jag fick snurr på Blåsjöfallets kommunikation till DC i Sundsvall. Imorgon står Sippmikk på listan.
Kvällens nöje blev ett innebandypass med ett gäng från byn. Sist jag spelade var ca 12 år sedan och jag tror nog att det dröjer tills nästa gång. Jag tycker att jag har hyfsat flås men alla dessa start och stopp tog död på mina ben. Bävar verkligen för uppvaknandet imorgon!

2 kommentarer:

  1. Vägen upp till Sippmikks kaftstation är inte att leka med,i backarna dit har jag kört många fina intervallpass på cykeln.

    /Henrik

    SvaraRadera
  2. Rediga backar till gamla Sippmikk. Nya Sippmikk ligger några km längre ner så mellan dessa är det sköna backar.

    SvaraRadera