söndag 20 juni 2010

Nervarvning


Strandpromenad efter floden Inn

Nu så är det mesta på jobbet avklarat så min ledighet kan börja lite smått imorgon. Jag kommer att jobba lite hemifrån kommande veckorna men det stör inte min ledighet. Nu ska jag passa på att umgås med familjen och göra allt på listan hemma som skulle ha gjorts för länge sedan. Träningen kommer också att få ett uppsving och förhoppningsvis formen. Tyvärr så har jag i princip ingen tid på MTB:n förutom de backintervallpass jag kör ca 1 gång i veckan. Långpassen i skogen saknas hittills och jag har inte riktigt hittat motivationen för dessa ännu utan föredrar smalhjulingen. Jag vet att det kommer att ändra sig när jag hänger på "gänget" på de ökända långpassen i Hälsingeskogarna.


Passau med floderna (fr. vänster) Inn, Donau och Ilz

Veckan som gick var nog den bästa i mitt arbetsliv med en Tysklandsresa som grädde på moset. Det blir en resa att sent glömma och jag trivdes mycket bra där nere och blev mycket väl omhändertagen. Visst är det en stor skillnad mellan hur de jobbar där och hur vi svenska jobbar. Eller på hur många kraftstationer i Sverige serveras det en trerätters lunch? Passau var i övrigt en otroligt vacker stad med mycket historia och vackra byggnader.


Kachlets kraftstation

Jag hoppas att jag får chansen att återkomma hit senare om inte annat som turist. Tyskarna var nöjda med mitt arbete och det verkade inte helt omöjligt att det kunde bli mer jobb. Först ska de utvärdera detta innan de tar ett beslut om huruvida de vill ha det i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar