tisdag 15 juni 2010

Pavé och åter pavè


Då var man på plats i Passau efter många transportmedel. Jag har hunnit stifta lite bekanstkap med staden och det är en otroligt vacker stad vid floderna Donau, Ilz och Inn. De är ju så att alla dessa floder sammastrålar precis öster om Passau.
Vart jag än gick så var det pavé, eller kullersten för de som inte begrip. Självklart får man bita sig i tunga rätt ofta för gott om cyklister finns det här och som om inte det vore nog så bor jag i en av sluttningarna ner mot staden där vägen ringlar sig runt hotellet i en underbar serpa. Så jag har haft "chansen" att se ner på en och annan cyklist.
Imorgon börjar allvaret med jobb på Kachlets kraftstation i Donau. Om det flyter på bra så hinner jag klart i morgon. Hemresan blir dock på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar