torsdag 1 juli 2010

Halvtid och sidbyte

Halvtid och sidbyte i träningsdagboken. Halvåret har gått undan och jag kan summera första halvåret med 141 h. Det är skapligt med tanke på att jag haft 27 stycken sjukdagar och massa resande i jobbet. Målet är 240 h och det ser ut som jag kan klara det om jag får hålla mig frisk.
Imorgon blir det ingen cykling, tror jag. Då får benstackarna vila för nu jävlar börjar de bli möra. Jag har inte cyklat några långa distanser, max 100 km, men varje dag och med hög intensitet på vissa pass i en vecka nu. Inte mycket kanske men i min värld så känns det.
En mindre lårkaka påminner mig om min bekantskap med ett par stenar på gårdagens så annars roliga MTB-pass. Jag fick verkligen träna teknik igår och utförskörningen med tjockhjulingen börjar kännas bättre. Jag vågar "ösa" på i stenskravlet vilket jag inte vågat tidigare. Ikväll blir det ett 2 h lugnt pass med "gubbarna" och lite skitsnack ut mot Löran.

TdF - 2 days and counting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar