måndag 18 juli 2011

Åter hemma efter ett trevligt sammanträffande

4-Gott i Göteborg, ett himmelrike för den som älskar lösviktsgodis

Tio dagar går fort, mycket fort. Tre dagar i Stockholm med besök på bl.a Grönan, Skansen och Vasamuseumet och sedan en vecka i Göteborg. Vistelsen i G-borg blev mycket trevligt där vi träffade trevliga vänner i tre dagar. Vi hann både Liseberg och inte minst Ullared. Ullared är alltid lika intressant. Jag skulle inte åka dit bara för GeKås men det är verkligen värt ett besök om man har vägarna förbi. Om inte annat för att studera alla roliga människor och deras beteende. Ungarna fyndade i billiga prylar och vi köpte några nyttoprylar till kanonpris. Tricket med Ullared är att komma dit på sluttampen av dagen och slippa alla långa köer.

Lugnt och fint på GeKås efter stängning

Århundradets sammanträffande var jag med om också. Min fru skötte logibokningarna denna sommar och i Göteborg hade hon bokat en stuga i Öjesjö, Partille, hos en privatperson. När vi kom dit förra söndagen så var det en tidigare kollega på E.ON ES som jag träffat i ett projekt för ca. 5 år sedan som hyrde ut. Vad är oddsen på detta??!!

Cykeln fick stanna hemma i år så jag tog med löparskorna men oj så jobbigt att springa och oj så ont jag fick! Jag tror väl så att om jag får gnugga på med löpningen i någon vecka så kanske det skulle bli mycket bättre men det tänker jag inte göra för jag är numera en cyklist och inget annat. Abstinensen har varit stor men jag har försökt att tygla den med ett par besök på Cykel City i Göteborg för lite inköp av tillbehör och lite tittning på touren på sena kvällen.

Nu viker jag tummarna för att vädret blir bättre så att jag kan ta igen alla förlorade cykelmil senaste veckorna och prova mina nya hjul.
Allez!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar