måndag 11 juli 2011

Vilken cykelvecka...

...det varit ute i europa. Det största i Svenska ögon är Fredrik Kessiakoffs seger i Österrike Runt. Det var inte bara en seger i etapploppet utan en utklassningsseger på kungaetappen där han lade grunden till hela segern. Sedan gjorde han ett stabilt tempolopp på detta, imponerande.
En vecka har gått på touren och idag är det första vilodagen men vilken vecka sedan och då har vi inte kommit till bergen! Både positiva och negativa saker har hänt men ingen kan väl anklaga att cykelsporten är tråkig och händelsefattig. Igår tog Frankrikes populäraste cyklist, Voeckler, över gula tröjan från Norges populäraste idrottare, Hushovd. Jag ser spänt fram mot de kommande två veckorna.
Själv har jag provat mina nya hjul, Reynolds Assault, med ett stort leende. Dock så har jag bara hunnit med ett pass eftersom jag tagit en liten paus från cyklandet men längtar efter detta BIG TIME!! Har provat att springa en gång som resulterade i benvärk och haltande i två dagar. Löpning suger!!
Nu drar vi ut till havet!
Trevlig sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar