fredag 15 april 2011

Nu vet jag vad som krävs...

...så nu är det bara att leva upp till det!!
För att bli bra i cykling krävs att man cyklar, mycket. Svårare är det inte, inga tricks eller hemligheter utan "hard work and sacrifice". Som de flesta pappor, och mammor för den delen, så har man inte eoner av tid.
Den underbara veckan i Italien samt fyra vilodagar efteråt har nu redan givit resultat. Denna veckan har jag cyklat till jobbet två gånger, idag och i onsdags, och det enda jag kan säga är...herrejösses vilka ben!! Med mina mått mätt så är jag i riktigt bra form trots att jag inte känner så och det är bara 15 april. Det är helt annat tryck i benen denna vår än vad jag någonsin upplevt, inklusive förra sommarens formtopp (EN kväll i juli). Denna sommar kan bli en riktigt rolig tid.
Önskade bara att man kunde klämma in sisådär 4-5 likadana läger under våren och sommaren så kanske man skulle ta både två och tre kliv upp på "snabbhetsstegen".
Men nu är det väl så att jag inte har några större ambitioner med min cykling förutom att har riktigt kul på hojen och få en bra hälsa.

Buonasera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar