söndag 10 april 2011

Min kärlek till Italien

Sköna vägar efter bergssluttningarna

Jag har nog haft en av mina bästa veckor i mitt cykelliv. När jag vaknade upp i morse hemma i sängen greps jag av en lätt panik av att allt som jag upplevt bara var en dröm. Efter en titt under täcket på mina släta brunbrända ben insåg jag att det var verklighet. En verklighet som jag mycket gärna vill uppleva igen.
Under veckan som varit har jag fått insupa den italienska atmosfären på cykelsadeln med goda vänner, nya som gamla. Jag har fått se det verkliga Italien och besökt platser som man annars troligvis inte skulle ha besökt. Roger, vår "reseledare" med koppling till trakten samt Jocke J guidade oss runt på ett trevligt och mycket omväxlande sätt. Vi blev ett tight och trevligt gäng och det kändes lite vemodigt att lämna det vackra Piediluco. Det finns en del som man nog aldrig kommer att glömma, t ex. Gino, vår trevliga och uppspeedade servitör på kvällarna som spred energi och glädje. Vädret som då inte kunde bli så mycket bättre, 25-30 grader och konstant sol. Piediluco, den mysiga lilla byn med alla små gränder. Fikat! Mackorna med prosciutto som var så underbara och kaffet...Bellissimo!!
Jocke J, Jörgen, Christer och Roger på toppen av Sant´Oreste

Under veckan har jag cyklat 31 h och 27 min på 6 dagar och en av dessa var en återhämtningsdag med bara knappa 3 h. Inga olyckor eller haverier har vi varit med och och alla har varit friska, fysiskt :) Det kallar jag för ett lyckat äventyr.
Nu har man fått en bra start på denna cykelsäsong och jag hoppas att det fortsätter. Kroppen har väl inte varit ens i närheten av att vara i bra form men jag är nog i bättre form nu än jag någonsin har varit.
Det är imponerande hur mycket kroppen pallar med med tanke på allt gnuggande denna vecka. Min bästa dag på cykel, formmässigt, var nog sista dagen. Vem vet hur det hade gått att cykla några dagar till!?
Vy från hotellet mot Piediluco med Terminillo i bakgrunden

Stort tack till framförallt Roger och Jocke J som gjort detta möjligt men även ett stort tack till alla de övriga som var med. För ensam hade denna resa inte varit lika kul.

Arrivederci tutti!!

1 kommentar:

  1. Tack själv, Jocke! Vi var verkligen ett superhärligt gäng! Hoppas att vi kan göra om det nästa år? Vi ses snart...
    /Roger

    SvaraRadera