tisdag 26 april 2011

Klartecken från farbror doktorn

Gjorde den obligatoriska efterkontrollen hos en läkare på ortopedmottagningen idag och fick klartecken att träna på.
- Vad bra, men jag har hunnit med fem pass sedan vurpan för en dryg vecka sedan, sa jag.
- Jaha, sa läkaren och log. Han förstod väl att jag inte kunde hålla mig. Däremot så blev han nyfiken på hur jag lyckats med konststycket att slå axeln ur led bakåt. 99% av alla "luxar" är framåt men jag lyckades på något knepigt sätt slå den åt "fel håll".

Testade igår att trycka på i två timmar hemifrån och runt Marmen och tillbaka (ca. 63 km). Det lyckades så när på 13 km för vid Tunbyn så dog benen fullkomligt och smärtan i axeln blev bara för mycket. Lyckades ändå snitta knappa 31 totalt då sista 13 gick i knapp styrfart. Efterföljande aktiviteter den kvällen blev mycket stillsamma och inte så sociala. Vet inte vad som hände med kroppen men jag blev totalt knockad. Inte ens efter 7 timmars cykling i Italien kände jag så här. Mår dock bra idag och unnar mig en slapparkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar