söndag 27 februari 2011

Ny inspiration

Idag stod årsmöte för Sundsvallscyklisterna på agendan. Första årsmötet med klubben för mig och det var mycket trevligt och inspirerande att träffa andra likasinnade. Det kommer att bli en fantastisk cykelsäsong med många tävlingar, träningspass och inte att förgömma, en resa till Italien som grädde på moset.
Vid förra årsmötet blev jag invald i styrelsen men har av olika anledningar missat alla möten under sommaren och hösten men har sedan i januari haft möjlighet att delta. Jag måste säga att SC är en mycket trevlig förening med underbara människor och en härlig framtidstro. Vi har lite nya idéer gällande träningen till våren som vi kommer att presentera närmare träningsstart. Jag hoppas att vi kommer att bli ett skönt gäng som tränar ihop, både på vägen som i skogen.

Helgen har annars gått hyfsat ur träningssynpunkt med ett distanspass igår på 50 km som jag la in två trösklar i och ett tröskelpass idag innan mötet. Till veckan ska jag försöka mig på med 3 st. tröskelintervaller, 2 st. gympass samt ett 3-3,5 h distans. Vi får väl se om jag kan leva upp till det då jag har drivor med jobb.

Nu måste jag gnugga lite på italienskan som jag försöker lära mig. Man vill ju inte verka helt bortkommen där nere.

Arrivederci!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar