torsdag 31 december 2009

Summering 2009

En motionärs år i siffror
Träningstimmar (aktiv träning): 234 h 8 min
A1: 78 %
A2: 17%
A3: 5%
Skadedagar: 4 dagar
Sjukdagar: 78 dagar!!!
Vilodagar: 145 dagar
Träningstillfällen: 148 st
Cykel (lvg): 114 h 2 min
Cykel (mtb): 48 h 21 min
Skidor (kl): 25 h 11 min
Skidor (sk): 5 h 35 min
Trainer: 12 h 44 min
Styrketräning: 17 h 30 min
Löpning: 8 h 48 min
Orientering: 1 h 57 min

Antal tävlingar: 3 st (på tre veckor) Mest nöjd med Cykelvasan där jag placerade mig bra i mina ögon men ska kapa ytterligare tills nästa år.

Året blev inte riktigt som jag tänkt mig med helt ok ändå. Tanken var att tävla dubbelt så mycket som det blev men eftersom jag haft 78 sjukdagar så har det inte gått. Jag var förkyld hela juli samt delar av juni där många tävlingar går men hoppas på ett friskare 2010.
Under året har jag köpt två cyklar. En ett år gammal Fuji carbon med Dura ace samt en ny FS carbon från Canyon. Jag tänker inte räkna ihop vad jag lagt på cyklingen under året för det vill jag inte veta. Under nästa år blir det betydligt mindre pengar, hoppas jag. Det kommer att bli mer på resa, boende och anmälningsavgifter med det kommer inte att bli så fasligt mycket.
Under 2010 ska jag försöka träna runt 250 h och framför allt cykla mer, inte så mycket skidåkning. Det jag ska förbättra mig på som jag är totalt kass på är teknik med MTB i svår terräng. Sedan blir det mycket intervaller, betydligt mer än 2009.
Det viktigaste är väl i slutändan att man har jäkligt kul. För några höga ambitioner har jag inte. Vi kommer troligtvis vara ett kul gäng som åker runt på några tävlingar i Långloppscupen nästa år, det ser jag verkligen fram mot.

Gott slut och ett Gott Nytt cykelår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar