onsdag 23 december 2009

Så var det jul igen

Tiden går fort, alldeles för fort och man hinner inte med vad man vill. Det är väl en prioriteringsfråga iofs. Nu verkar det iaf som att alla mina åtaganden på arbetet är slutfört detta år och jag kan gå hem om ett par timmar med gott samvete. Eftermddagen och kvällen kommer att bestå av lite städning och julklappsinslagning och sedan kan man sjunka ner framför brasan och verkligen slappna av.
Det har blivit lite tränat sista veckan pga mycket jobb och stök men igår kväll startade vi upp teknikkursen på Södra Berget i kylan och av de 16 anmälda dök faktiskt hela 12 stycken upp. Det blev dryga två timmar av nya bekantskaper och fin skidåkning i de få men bra spår som fanns.
Nu blir det förhoppningsvis mycket träning i jul och nyår och jag kommer att summera året med ca 240 timmar aktiv träning. Inte så illa mtp att jag haft ca 80 sjuk och skadedagar.
Nu känns det verkligen som det är cyklingen jag vill hålla på med men skidåkningen kommer alltid att finnas där. Det finns inte mycket som slår en fin dag i spåret trots allt. Det jag märkt i år att jag har lättare för cyklingen än för skidåkningen, varför vet jag dock inte, men det kanske beror på mina sugrör till armar:o).
Det skulle vara tråkigt bara cykla året runt så skidåkningen blir ett bra komplement.
Hur som helst så känns det lite mer avslappnat i vinter eftersom jag inte ska åka Vasaloppet. Däremot så kommer det att bli riktigt mycket jobb med Njurunda Runt istället.
God Jul på Er alla!
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar