onsdag 12 augusti 2009

Dubbel kvalitet

Dubbel kvalitet, så kan man nog kalla morgonens backintervallpass med MTB:n. Körde ut till min vanliga backe där jag totalt skrapade ihop 19 minuter i A3 och resterande 30 minuter i A1. Det var den ena kvaliteten. Den andra är livskvalitet. Det kanske är få förunnat att ha den möjligheten, dels ha tid sedan ha närhet, att sticka ut på morgonen för att köra den träning som faller en in och sedan att vädret var så optimalt man kan tänka sig gör inte saken sämre. Härligt i alla fall.
För övrigt så persade jag på de två sista intervallerna och de borde betyda att formen är god. När jag började köra dessa intervaller i våras körde jag de på runt 6 minuter. I dag körde jag den sista på 4 min 30 sek, 30 sekunder snabbare än före semestern. Innan sommaren är slut ska backen banne mig köras på under 4 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar