måndag 17 augusti 2009

Cykelvasan

Så var den genomförd och det gick väl som beräknat. Det enda negativa var att vi blev sena till start och jag kom att stå nästan längst bak. Första backen plockade jag många placeringar innan jag hittade bra sällskap. Efter ca 1,5 mil kom jag ikapp Martin Stenmark och Andreas Danielsson och man kan säga så här att Martin fick en liten hjälpande hand av Andreas i vissa uppförsbackar. 3 km innan Evertberg så lämnade jag den klungan och trampade på i mitt tempo. Vid Evertsberg glesade det ut rätt bra i leden men hade hela tiden bra ryggar att gå på. Jag fick kämpa på bra på slätan i skogen men i motluten tog jag många placeringar. Hade aldrig någon riktig tung period som vissa andra man cyklade om sista 3 milen som troligtvis hade startat i för högt tempo. Tog placeringar hela tiden och slutade på plats 163 av ca 400 st i tävlingsklass och totalt 200 av 1494 st på långa banan. Nästa år får man väl sikta på topp 100 kanske.
Banan var lagom mycket terräng för min del och första halvan gick det mycket på väg, både grus och asfalt. Asfaltsdelen gick mycket snabbt där vi på slätan låg på 35-45 km/h och ner mot Mångsbodarna låg på 60 km/h. Efter Evertberg gick det mycket på Vasaloppsleden med varierat underlag.
Nu blir det Gran Fondo Sundsvall på lördag och det ska bli kul att cykla på smalhjulingen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar