måndag 11 januari 2010

Det är bara att inse…


…att jag är en cyklist. Jag älskar verkligen skidåkning så är det bara men efter gårdagens 2,5 timmars långpass på ”laggen” känner jag mig mer som en cyklist. I januari borde skidformen vara bättre än cykelformen men så är det tydligen inte. Mina ”sugrör” till armar skrek efter 2 timmar och myren ville aldrig ta slut i Ovansjö. En känsla som jag sällan upplever med benen i cykling infann sig. Skidåkningen på långspåret är i alla fall, som det heter, ”Balsam för själen” och man får ladda batterierna mentalt.
För övrigt är spåren där nu i fantastiskt bra skick med bra stavfäste trots all kallsnö som fallit under jul- och nyårshelgen. Det kan bli en riktigt fin tävling där lördagen den 20 februari om detta håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar