måndag 28 maj 2012

Ett stycke idiot och rekord

Äntligen så kom varmare väder som tyvärr i skrivande stund har försvunnit. Dock så var det riktigt skönt i helgen. I lördags så körde vi ett varv på VSM banan med start i Birsta. Trevlig bana men oroväckande dålig över Roten. Vi körde i ett moderat tempo med tempohöjning i några backar samt lite lagtempokörning i Brunne.
I Brunne höll vi även på bli påkörd av en idiot som nog inte har något annat för sig än reta upp sig på cyklister. Han höll på att klippa Jenhagen som låg utanför mig när vi körde lagtempo. Sedan svängde han in på en parkeringsficka framför oss på värsta rallymanér. Han var så ivrig att prata med oss att han snubblade ut ur bilen, som då fortsatte att rulla. Tyckte för en stund att smockan låg i luften men det stannade vi en redig utskällning. Hans argument liknade en som man kan höra på dagis av en tvååring Att han hade hela familjen i bilen tycktes inte stoppa honom som inte var någon vidare förebild för sina barn vid det tillfället. När han åkte iväg så höll han på klippa mitt bakhjul. Jag säger bara att han är välkommen till Brunne under VSM, då får han fullt upp :)
Tack till Jörgens svärföräldrar som bjöd på fika i Bergeforsen det var välbehövligt.

Igår kväll så skulle jag egentligen köra ett mycket lugnt pass då benen var tokstumma men det blev mer åt det andra hållet. Jag körde mina 40 km snabbare än tidigare med linjecykeln och det i rätt blåsiga förhållanden samt att jag inte "smaskade" på för fullt heller, mystempo skulle Crille sagt. Snittet var godkända 35,1 km/h vilket jag är mycket stolt över med tanke på skicket på mina ben :) Målet att köra ett 3-milstempo på 40 km/h kanske inte är så långt borta.

Ciao!

Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar