lördag 24 mars 2012

"Vindig" racerpremiär

Marmen och Björköfjärden runt
Racerpremiären är avklarad. Jag kunde väl valt en bättre dag men har jag bestämt mig så har jag. Maria Montazami skulle ha beskrivit passet som "vindigt". Det tog i bra och motvinden var brutal hela vägen till Matfors. Jag kan alla fall summera ett tre timmars pass och 800 höjdmeter i lugnt tempo.
Ett I-landsproblem som jag är rädd jag kommer att få lida av hela denna säsongen, till att börja med, är att jag måste ta bilen till Bommen pga bygget med E4:an. De har gjort en tillfällig sträckning av byvägen förbi nya E4:an och denna är belagd med grova vassa stenar som det inte ens är idé att försöka cykla på. Hoppas att de asfalterar denna men har en känsla att så inte blir fallet. Imorgon ska jag våga mig på några fyror med tempohojen och då blir det premiär för den med.

Ciao!
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar