lördag 24 april 2010

Vilken cykelupplevelse

Foto: st.nu
Vilken cykeldag jag haft. Jag och Jörgen möttes upp vid Team Sportia i morse för att rulla ner till klubbsamlingen kl 9 i stan. Vi fick även sällskap av Andreas och Henke därifrån. Väl vid samlingen blev vi 13 st cykelsugna cyklister som bar iväg mot Indal-Lagmansören-Ljustorp-Birsta. Likt de tio små negerpojkarna så droppade de av en efter en och Jörgen och jag gjorde vårt bästa för att hänga med "storpojkarna. Strax innan Ljustorp, efter ca 6 mil, fick vi släppa men höll ändå ett skönt snitt på drygt 30 km/h sista 25-30 km till Birsta. Väl i Birsta tog Roberto Vacchi emot och vi gav oss iväg på en ca 60 minuter lång varierad tur. När vi kom tillbaka blev det lite cykelsnack med bl a ut och invända cykelbyxorna, en numera klassiker i cykelsammanhang. Henke snackade lite om Craftklädsel och Andreas om Enervitprodukter.
Roberto Vacchi har i mina ögon varit en inspirationskälla i cykelsammanhang och att fått träffat och cyklat med honom så är han en ännu större människa i mina ögon. Det var länge sedan jag träffade en så sympatisk och härlig person.
Tack för en oförglömlig dag.
Totalt blev det knappt 4 h i sadeln och 12 mil.
Arrivederci tutti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar